söndag 5 juni 2011

"Kom igen nu Söderling"



Jag har under två veckors tid följt vårt enda svenskhopp Robin Söderling i franska öppna som väntat förlorade i kvartsfinalen mot Nadal. 3-0 i set och det får man väl köpa men det som är lite irriterande är sättet han allt som oftast förlorar på mot de spelarna som ligger ovanför honom på rankingen. Det är nästan alltid i raka set och det känns nästan som att Söderling redan innan matchen vet att han ska förlora och tar det därför inte så hårt som han borde. Söderling har kapacitet att slå alla i världen vilket han tidigare bevisat men det är alltför sällan tyvärr. Söderling borde ta tjuren vid hornen och verkligen gå till botten med detta mystiska och psykologiska problem. Jag har verkligen stora förhoppningar på "Fidde" Rosengren som är lite av en personlig favorit för mig och jag tror och hoppas att han kan gå till botten med Robins mentala "problem" om man får kalla det så och hjälper honom att övervinna rädslan och respekten för Nadal och Federer.
En annan sak som hade kunnat hjälpa honom att få andra spelare att få respekt för Söderling är att byta sponsor. För helvete Söderling, du kan inte springa runt i ett Italienskt "fotbollsmärke" och tro att du ska vinna mot Federer. Lite stil och klass får man allt begära. Förstår dig till 100% om detta kontraktet är värt stora pengar men så fort kontraktet går ut så byta sponsor till Lacoste eller Nike och klä dig rollen i den "vita" sporten som en tennisspelare borde.
Nu vill jag överlåta mitt fulla förtroende till Robin och "Fidde" och jag hoppas och tror att ni kan skapa sensation på touren tillsammans  och jag är övertygad att jag pratar för fler än mig själv i detta fallet.

Så, till finalen i Franska öppna där Federer just nu spelar en spännande final mot tennisens pajas Rafael Nadal. Det är en stillös spelare som älskar att maska. Jag tror inte att det är många spelare på touren som gillar den säregne, halvflintskalliga maskaren Nadal. Kör så det ryker Federer och vänt på skiten nu och ta tillbaka din plats som världsetta om Söderling inte hinner före (vilket jag inte tror tyvärr).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar