fredag 2 augusti 2013

"Rumle in the Korpen" väntas locka storpublik

Dagen har kommit, dagen då två av tennisens största stjärnor drabbar samman. En utav spelarna är i alla fall en stjärna. Den andra kallar sig för stjärna men resultaten visar annorlunda. En stjärna gällande att snacka och psyka motståndare, utan framgång.
 "Jake the Snake" har ett bedrövligt facit de senaste åren och så sent som för två veckor sedan fick han storstryk mot den mycket eleganta "Bach" som han tidigare hävdat att han är klasser bättre än. Bach anses av många vara en betydligt bättre spelare än vad rankingen visar. Det har spekulerats frekvent i att hans mycket underliga ljud han gör från sig på tennisplanen har varit en anledning till att han aldrig lyckats nå den absoluta toppen.
Den gamla tennisveteranen "Tysken" som numera håller till på "Tysktouren" kommenterar det hela på följande vis.
- Ja, ja, ja vet inte riktigt vad det be-beror på men jag tror att det är ett s-sätt för honom att få ut sina aggressioner på-på banan. K-kan han bara få bukt med sitt humör n-när det går dåligt så ser jag inga hi-hinder för en av i mina ögon mest stilfulla spelare på-på touren. Ha-han är dessutom djävulsk på att gräva. De-det var faktiskt jag som lärde honom det för en mass-massa år sedan.
Intervjun verkar inte har pågått så länge men vi mötte upp med "Tysken" vid lunch igår och blev klara för cirka en timme sedan.

Det största fokuset ligger för nuvarande på matchen som ett helt folk har väntat på i år. Av olika skäl har "Jake" och "Licious" aldrig tidigare drabbats samman i professionella sammanhang förut. Men idag klockan 11.00 slås den första serven i matchen som kallats "Rumble in the Korpen" i media under en lång tid.

I gårdagens "Tyskbladet" fick vi en "exklusiv" intervju med "Jake" som var tillsynes tagen av stunden. Han fokuserade mer på att snacka ner sin motståndare ( i sedvanlig ordning) än att prata om sitt eget spel och sin strategi för att vinna över outsidern "Gus". Trots att "Jake" inte är högre rankad än femma på Tyskrankingen så hävdar han ihärdigt att han är bäst genom tiderna i sin generation.
Han skyllde sin senaste storförlust mot "Bach" på att han fick blåsor i händerna och att han hade känningar i sin högra fot. Detta är inget ovanligt för "Snake" om aldrig erkänt en förlust med ärlighet och ödmjukhet.

"Gus" tar det hela med ro och säger att han låter spelet avgöra vem som är den bättre tennisspelaren utav de två.
- Jag känner mig mer än redo för matchen. Jag vet att det kommer bli blod, svett och tårar ute på banan idag men jag har förberett mig på bästa möjliga sätt. Jag kommer att spela mitt spel och försöka få honom att springa mycket då hans kondition har sett tveksam ut på senare dar.
- Jag hoppas att alla tillresta åskådare och fans får se en underhållande match med många fina slagdueller. Sen tror jag personligen inte att "Jake" har vad som krävs för att kunna rubba mig men om han har en bra dag så är jag orolig för att han kommer att kunna plocka i alla fall fyra game.

Nu väntar vi på matchen med spänning och hoppas på en riktigt bra match mellan två stora tennislegendarer.
På återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar