onsdag 20 april 2011

Nu återstår det bara några få timmar till KM börjar och detta kommer att bli en av de viktigaste dagarna i min tenniskarriär. Det är viktigt att ta det hela med ro nu innan och försöka slappna av och inte tänka för mycket på vad som komma skall. Jag kommer att ta ett lätt joggingpass vid 3 tiden för att sedan äta ett sista mål innan jag går in i turneringen 20.00. Jag kommer den närmsta timmen kolla närmre på lite videos på mina motståndare och mitt största hot ikväll blir utan tvekan mådde som har prickat formtoppen perfekt inför KM. Mådde kommer att vinna över mig så det är bara att ställa sig in på det och försöka vinna de andra 2 matcherna för att ta mig till en kvartsfinal. Om jag ska ha minsta lilla chans mot mådde så måste jag försöka spela mycket på hands backhand och spela mycket slice för att störa hans spel. Jag kommer inte spela någon sluggertennis mot mådde utan tvärt om, kasta handgranater för att försöka få mådde att begå misstagen. Sen att han har en forehand som ingen på denna jord kan stå emot är en annan femma. Den måste jag undvika. Man man kan vinna och man kan förlora.

Ca kl 17 går tysken in i turneringen mot en osidad spelare och måste vinna för att ha chans att gå vidare. Tysken har hamnat i dödens grupp och VM kommitén ber om ursäkt för att man döpte Sveriges grupp i vm 2002 med Nigeria, England och Argentina till dödens grupp då de insåg att tyskens grupp är den riktiga dödens grupp med bla, Tobbe, Tysken och Johan. Tysken kommer få det svårt men han vet att han kan störa deras spel. - Man man vet ju inte om de har en dålig dag och nerver för då då kan jag kanske skrälla till mig en 3:e plats och gå vidare. Det återstår att se men vi kan bara önska tysken ett stort lycka till inför kvällens drabbningar.  

Den förhandstippade favoriten sorken som gick in i turneringen redan i måndags pallade inte tryck för favoritskapet och med en liten känning rök han som en avlöning dessvärre. Sorken som själv tippade sig som en av favoriterna till guldet darrade till och försvann redan i gruppspelet. En sak man inte får glömma är dock att sorken bjöd på ett par sorkkrossar och bara det kan jämföras med en KM titel. Sorken kommer nu att hårdsatsa inför utomhus KM och hoppas istället där bli en möjlig vinnare.
Om ni inte har något bättre för er så kommer det att visas ett program på TV10 som handlar om sorkens sorkkross och där får ni en möjlighet att lära er utav honom. Alltså 20.00 så boka inte upp er med era fruntimmer för ikväll blir det sorkslakt på tv!

1 kommentar: