lördag 9 april 2011

Sorry sorken!


God kväll kära läsare! Jag är inte riktigt i nyktert tillstånd så jag hoppas ni ursäktar mig för eventuella felaktiga meningsuppbyggnader eller stavfel. Nu bortser vi från det och bara kör på! Igår var en stor dag för mig! Jag tog mig an sorken förra veckan och jag förlorade (första gången på många månader, år!!!!!) Det var en tät match som jag aldrig riktigt kom in i och förlorade efter ganska dåligt spel och en ful fuskpoäng från sorkens sida. Jag gav mig aldrig ska ni veta men vid ställningen 0-2 till sorken och 30-30 och en stenhård boll från min sida som träffade linjen och ekade hela vägen till Nigeria och de stakars nigerianerna har fortfarande tinnitus (jag ber så hemskt mycket om ursäkt) så dömde den halvblinde ut bollen. Det kändes för tillfället förjävligt  för stunden (för veckan) men jag svalde förlusten med stolthet och laddade upp till nästa match. Matchen jag visste att jag skulle vinna. Hur gick det då??? Jo, jag och sorken står och bollar in, känner att jag har en bra dag, slår inte ut onödiga bollar, kan smaska på ordentligt med kontroll och servar bra, mycket bra. Vi spelar om serven, jag vinner, börjar serva, förlorar och 0-1 till sorken. Jag servade inte bra när matchen väl hade börjat. Jag tänkte att jag kan bryta tillbaka honom bara jag behåller koncentrationen och värmen. Det gick jävligt bra, bam bam bam också var det 0-2 till sorken ( han spelade sitt livs tennis vill jag lova er.) I mitt nästa servegame är jag varm och känner mig fräsch men nervositeten smyger sig på mig som en sliskig massör som otillåtet börjar tafsa. 30-40 och jag darrar som ett mother fucking asplöv men sen!!! Men sen mina damor och herrar sa det bam bam bam och jag vände matchen och vann med 3-2. Jag plockade fram min bästa tennis och lugnet från stilla havet och gjorde inte ett misstag och trots sorkens storspel krossade jag honom! Det var en oerhört viktig seger för mig, det hoppas jag ni förstår för om jag inte hade vunnit hade jag inte stått där ute på "tysk"touren idag och servat som en häst sparkar!

Nu är ännu ett kapitel avslutat i "Gus" dagbok och jag kommer att sova gott inatt men imorgon bär det av till korpen med en enorm bakfylla i kroppen efter firandet av sorkkrossen och som stora idrottsmän gör jag likadant! Jag vann igår, firade, men imorgon tränar jag igen för fullt för att sikta mot nya epoker, glädjestunder titlar eller Indian Wells,well I don't give a fuck men jag är glad och stolt i alla fall.

Nu bär det av mot stan och jag är redan förberedd, min mun är skålformad för att kunna sänka ett par kalla till!
Jag vill inte ens snacka om "mådde" som är fruktansvärt bra för tillfället och har vunnit 7 raka matcher i den franska högstaligan. Han spelar med Pripic och kammar hem lite snabba cash i väntan på franska öppna där jag kommer att stötta honom med hela mitt hjärta i kvalet! Kör hård "mådde".

Tack för ikväll och på återseende!!

3 kommentarer:

  1. Helt seriöst?
    Tysken påstår att du ligger med vattenflaska på klotet och snoret bara sprutar ut!? Är det helt sant, eller än en gång en bra mörkning?

    SvaraRadera
  2. Jag satsar mina pengar på att han mörkar formen inför KM. Räknar kallt med att du är på fötter tills på fredag. Eller?

    SvaraRadera
  3. Ja det är än en mörkning!!! Jag kommer att vara i högform inför KM!!

    SvaraRadera