måndag 4 april 2011

Jag ska käka dig sorken!


I fredags var det hög tid för lite kryss på kvällen och i den första matchen ställdes jag mot den halvblinda sorken som servade som en tysk sparkar. Det var en hyfsat jämn tillställning men helt ärligt så var jag aldrig riktigt med i matchen för sorken spelade sin bästa tennis på många år och förlusten var efter 4 tuffa game ett faktum. Jag tror att sorken efter ett par matchers storstryk bestämde sig för att gå ut på banan och bete sig lite som en Arnold i The Terminator. Han roffade åt sig alla läge han bjöds på och spelade en stenhård tennis som man inte riktigt är van att se från hans sida. Allt som oftast spelar han som en av gubbarna på Hawaii men i fredags var det inget som gick att känna igen. Det är förvisso viktigt att påpeka att sorkar är halvblinda och över lag ganska finurliga och då förvånar det inte en att sorken fuskade så det stod härliga till. I ett kritiskt läge vid ställningen 30-30 och 2-1 till sorken i game så smällde jag in en stenhård backhand som träffade på linjen så det ekade i hela jävla landskrona men den mytomspunne bandana-sorken dömde ut bollen. Han måste vara släkt med Ray Charles eller Stive Wonder! Jag kokade i detta läge nåt så in i helvete men tog hans fuskdomslut som en man och accepterade det. Det är inte lätt att gå ut mot Gus "fucking" Hansen och förlora i match efter match så jag förstår att han tog till alla möjliga knep för att kunna gå hem och lägga sig med nappen i munnen och snuttefilten vid sin sida och sova riktigt gott.
I den andra matchen ställdes jag mot "The Tank" som spelade en hyfsad match men jag var så arg att jag servade kulorna av honom och efter ett par riktigt fina tyska dueller så vann jag med betryggande 4-1 i game. "Mådde" som finslipat en del på sin serve på sistone servade stabilt men jag hade helt enkelt en lite bättre match och det var mycket tillfälligheter som avgjorde. En rolig och välspelad match och det kan mycket väl varit mitt grä-grävande som gjorde att jag lyckades vinna.
I min sista match ställdes jag mot en sargad "tysk" som hade en del känn-känningar i både knä och axel. Trots sin väldigt vältränade men sargade kropp dansade han runt på banan som en katolsk präst på tages en lördagskväll. Man man såg att han inte riktigt kände motivationen och glädjen i den sista matchen och jag vann lätt med 3-0 i game och efter matchen så lämnade "tysken" en kort intervju till alla dreglande och undrande fans. - Nä de de var inte roligt idag, de de kan ja säga. - Jag går aldrig ut och spelar K, KM när jag spelar som ja gör för tillfället. På frågan om han inte skulle ta och handla ett nytt tenniskitt svarade han- Nä de de gör jag inte fören jag är tillräckligt bra.

Jag tycker vi sätter punkt vid tyskens välformade sista mening och jag önskar alla en trevlig vecka och på återseende.

3 kommentarer:

  1. Det svider i mitt hjärta att höra om ditt nederlag. Jag lider med dig har själv stött på mina sorkar genom åren, de är lömska som få.
    Stort lycka till i framtiden.
    PS: Hörde att PIM PIM var med när du tränade i lördags samt att han drog på nåra salta servar.

    SvaraRadera
  2. Ja det tog emot rejält att förlora mot sorken. Ja Pim Pim var med ute och spelade lite, han är hemma på semester. Han spelar fortfarande serietennis i frankrike med Pripic. Tack tack!

    SvaraRadera
  3. jag har läst på Shivas blogg att den bollen inte alls träffade på linjen! Så sluta nu upp med det snacket och ta förlusten som en man! Shiva tycker att ni i Ungerska nerme delen inte ska springa runt som några kärringar och böla för att det går lite trögt i en period. Shivas kompis, tarmtomten Shieba kommer annars att lära dig vett och etikett i en kalltennis hall någonstans norr om al albanin.

    SvaraRadera