måndag 28 mars 2011

Gamnacken förlorade igen!

Nu är det åter igen dags för ett nytt inlägg och denna gången kommer det inte handla om Joachim "svik svik" Johansson. Dagens inlägg kommer att handla om Tibros största gamnacke Robin Söderling som befinner sig på en 4e plats på världsrankingen. Han är jävligt lustig den där Söderling, han går och vinner 3 turneringar i början på året och alla säger - Han gör succé, han gör succé. Men det ingen tänker på är att han vunnit 3 likturneringar där det inte funnits en enda topp-10 spelare på mils avstånd. Han har med avsikt bett sin tränare Claudio Pistolesi som för övrigt ser ut som en fransk mögelost i huvudet att boka de turneringarna med absolut sämst spelare. Fegis säger jag! Jättekul för svensk tennis att Robin vinner några turneringar och det missunnar jag inte honom men det som däremot retar mig nåt enormt är att när det väl drar ihop sig till masters-1000 turneringar så förlorar han i 2a och 3e omgången. Han har inte de tyska nerverna som krävs för att gå riktigt långt i de stora turneringarna ofta. Han kan om han har en bra vecka slå de allra flesta i världen men så fort han kommer in i en liten svacka så kan han för fan gå och förlora mot Stivie Wonders halvbror Herman Lloyd som verkan kan se, höra eller springa. Jag hade kunnat köpa att han förlorar även om en spelare som är rankad 4a i världen inte bör göra det mot lik så hade jag accepterat det om han hade kämpat helhjärtat in i det sista. Men Robin går och hänger med huvudet som en uteliggare som sniffar på sina strumpor stående för fan.
Jag förstår om ni tyckeratt jag är anti Söderling men så är det inte för jag gläds varje gång det går bra för honom men han måste rycka upp sig och visa lite hjärta när det går lite tuffare för honom.


En liten uppdatering om min egen resa mot Indian Wells där Söderling för övrigt åkte ut redan i den andra omgången för 2 veckor sedan. Jag har hittat en bra balans och harmoni ute på den "tyska" touren och helgen bjöd på spel fredag, lördag och söndag vilket kanske ger er en liten inblick i att min satsning är på riktigt.
I fredags gick jag återigen obesegrad från 3 bra matcher och självförtroendet är på sin absoluta topp för tillfället. Inomhus "KM" väntar i slutet på april innan den tyska touren drar sig mot Plantahagen för att spela det inofficiella gräs SM där Björn Borg ställt upp ett flertal gånger under sina aktiva karriär. I slutet av sommaren kommer jag även att delta i "KM" på grus där jag siktar på en vinst för att sedan ta klivet in i Magnus Normans nya tennisprojekt "Good To Great" och bli drillad av den före detta världsetta.
Många kan nog tycka att det är lite sent vid 20 års ålder att satsa så hårt på tennisen men jag vet att med "tysken" och "mådde" vid min sida så kan vi tillsammans skapa underverk. Jag har även fått en förfrågan av det italienska klädesmärket Il il Granchio som vill att jag ska bära deras kläder under de kommande 4 år. Jag är redan sponsrad av Babolat men överväger absolut att efter säsongen gå över till Il il granchio som betyder krabba på italienska. Det skulle vara en ära att få bära den ståtliga krabban på mina kläder.

Tack för idag och på återseende!

3 kommentarer:

  1. Hej måste säga att det är en underbar blogg. Ska bli spännande att följa din resa mot världstoppen. Blev lite rädd när jag läste på Eurosport att du kanske skulle behöva glasögon. Det ryktades om att du tappde ett game där du inte han reagera på en serve retur slagen av en otrolig forehand uppmätt till 426 km i timmen, stämmer detta? Tycker att du är en fantastisk spelare som påminner mig om en ung Roddick och ser inte vem som skulle kunna stoppa dig i nuläget. Lika bra att LTK ger dig buklorna för både innomhus samt utomhus KM. El elerhur!

    SvaraRadera
  2. Ja det stämmer faktiskt att jag fick en serveretur emot mig i 426 km/h. Blev enormt förvånad över denna fantastiska retur. Det var chockbånge på den! Il Granchio, krabban på Italienska!

    SvaraRadera
  3. Tjaaa är du verkligen sponsrar av Babolat?? Det är inte så lätt att få kontrakt med dem (H)

    SvaraRadera