onsdag 30 mars 2011

Uppladdningen har börjat!

Det är cirka 3 veckor kvar till inomhus KM och uppladdningen har nu tagit fart på allvar. Det blir årets första turnering för min del och det ska bli väldigt intressant att se hur långt jag kan gå och det kommer att bli ett enormt viktigt kvitto inför framtiden. Skulle jag göra bra ifrån mig och slå de bästa spelarna i Landskrona är det viktigt för självförtroendet men det kommer inte att bli någon dans på rosor! Det lär bli ett starkt startfält och allt måste sitta på sin plats om jag ska kunna vara med och utmana om titeln. Jag är i full träning och för tillfället finputsar jag på min serve och min matchvana som kan komma att bli oerhört viktig inför klubbmästerskapen. "Tysken" kommer som vanligt att bli en het kandidat till titeln och även "Sorken" med sin fenomenala kross är alltid att se upp för. Detta är inte två spelare jag på något sätt ser ner på utan tvärt om har en enorm respekt för men det är trots allt en annan spelare som jag inte vill stöta på tidigt i turneringen. Det är "The Tank" som han kallas för i amerikans media jag är orolig för. Ni förstår säkert vem jag pratar om, ja helt rätt "Mådde". Jag menar, killen har spelat på touren i över 10 år och har levererat titel efter titel och även om Landskronasonen hunnit bli 30 år så är han inte på väg neråt utan tvärt om. "The Tank" slår och servar som en tysk tjur stångas och har haft sin bästa period de senaste 2 åren och gjort sensation runt om i världen. Ska man ha en chans att överhuvud taget bjuda upp till någon form av match så måste man spela aggressivt från början och försöka döda poängen så fort som möjligt för Landskronapågen "mådde" har kondition som Tobbe Weibull och med det menas att han kan springa i 3 veckor utan att verken äta eller dricka. Helt jävla sjukt enligt min mening. Han servar även i snitt i 236 km/h. så det gäller att hålla sin egen serve för jag lär inte bryta "mådde" och skulle jag väl lyckas hålla min serve setet ut så måste jag ha en jävla tur i ett eventuellt tiebreak. Hoppas ni förstår att det är en jävla övermänniska jag kanske kommer att stå på andra sidan nätet mot. Det är även viktigt att träffa bollen på uppstuds om man ska kunna prestera.


Enough! Nu måste jag tillbaka till uppladdningen och ska bege mig in på youtube för att kolla lite videos. Där finns många bra såna här ten tennislektioner där där man kan lära sig mycket. En sak till, vad tycker ni om det här med be belysningen?

Jag vill passa på att tacka för ikväll och på återseende. 

2 kommentarer:

  1. HEHE nu är du bara snäll. Ser dig fom förhandsfavorit. Har hört av Ulf att du kommer in i tuneringen som första seedad. El elerhur!!!

    SvaraRadera