onsdag 9 mars 2011

"Pim Pim" bestiger berg på världsrankingen!

Joachim "Pim Pim" Johansson spelade sin blott 3:e match för året när han vann den andra matchen i "Davis cup" på fredagseftermiddagen mot Ryssland. "Pim Pim" vann enkelt i 3 raka set mot Teymuraz Gabashvili med 6-3 7-6 6-4. "Pim Pim" som har sitt absoluta signum i sin serv dundrade in flera fina servar som mätte en bra bit över 230 km/h. Han servade i princip lika bra som "tysken" gör en bra dag ute på touren. Johanssons fina bedrift gav honom 40 ljuvliga ATP poäng och förde honom 212 platser upp på rankingen vilket innebär att han nu ligger på en 537:e plats. Ni som säger att detta var tur eller en tillfällighet är antagligen enormt borta med vinden och borde söka professionell hjälp för om "Pim Pim" bara får vara frisk så var detta bara början på något riktigt riktigt stort!

Tysta nu alla tvivlare "Pim Pim" och serva tillbaka dem till stenåldern!!! Kör hårt!!!


Själv lyckades jag ta mig upp 20 placeringar på "tysk" touren efter 6 dagars spel utav 7 möjliga under sportlovsveckan och jag ligger nu på en 147:e plats. Spelet stämde mycket bra och jag lyckades vinna över en av tourens stora giganter "sorken" som har en fantastiskt jävla bra backhandskross som han försöker utnyttja till max för att få sin motspelare ur balans.
Jag har tidigare haft en känning och därför valt att avstå från spel i ett par dagar men på fredags så ska jag försöka spela lite lätt och jag kommer att använda ett specialskydd för att knäet ska få bästa möjliga stabilisering. Frågade även självaste tysken, - Detta skyddet känns bra. Sen lämnade jag över det till honom för att han skulle få ge sitt omdöme och han svarade snabbt och bestämt. - El eller hur.

2 kommentarer:

  1. Kan du uppdatera lite oftare!

    SvaraRadera
  2. Har hört att de ska resa en staty i Tibro som ska föreställa Robins knutna näve.
    Mitt förslag är att de gräver en enorm krater i Södertälje som föreställer Pim Pims nedslagsmärke!!!

    100 Kg

    SvaraRadera