söndag 20 mars 2011

Untitled


Finns många saker här i världen som jag stör mig på men en sak som gör mig extra förbannad är folk som missunnar andra människor framgång, lycka och pengar. - Usch vad jag retar mig på folk som är rika och bor i stora fina hus och har en jävla Jessica Alba till fru. Fuck off you haters! Det är väl inget jävla kommunistsamhälle vi lever i, eller? Ibland kan man fan tro de. Folk tittar snett eller snackar en massa skit bara för att dom har lyckats bättre än ni. - Han har ingen utbildning men tjänar 30 000kr mer än mig i månaden och jag har läst i 4år, det är banemej inte rätt.- Han som du ser där är tät som en jävla regnrock men hans mamma är ding i huvudet och hans pappa är konstig. Allt för att det ska kännas lite bättre och för att man ska må bättre med sig själv. All denna jävla avundsjuka. Vem fan vill inte vara rik som ett troll och ha en fin jävla flickvän, fet bil och ett stort hus?
De som säger att man inte behöver "så mycket" pengar är bara avundsjuka luspudlar som försöker dölja sin ångest och avundsjuka.
Och det här med förmögenhetsskatt och högre skatt över ett visst antal intjänade tusenlappar i månaden. LÖJLIGT!!! Det spelar ingen roll om man har tur och vinner 100 millar eller har tjänat ihop vart enda litet öre, man borde få behålla sina jävla pengar! - Ja det är inte mer än rätt att man får betala mer om man har mycket pengar. Släng er i väggen, mina pengar är mina pengar för helvete! Jag är själv ett ganska bra exempel. Jag är ingen miljonär, har inte några 70 000kr i månaden eller ett fett hus. Jag lever ett ganska normalt liv, jobbar 8,5 timmar 5 dagar i veckan, går till det förbannade gymmet 4 dagar i veckan och spelar lite tennis på helgerna, vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Enkelt sammanfattat lever jag i mina ögon som en råtta. Ger det mig rätten att gå och störa mig på folk som är rikare och har det bättre? Nej absolut inte! Man strävar efter att komma så långt som möjligt och drömma får man alltid göra men inte fan ska man gå och snacka skit om folk bara för att dom har det bättre än en själv.

Lär er nu en läxa och ta er för fan i kragen och när den här avundsjuka personen en gång kanske själv får det gott ställt så kommer han att se ner på folk som har det sämre istället och reta sig på dom.

1 kommentar:

  1. Väl skrivet, du låter lite som en LE-LEGEND!!!

    SvaraRadera