söndag 13 mars 2011

Glöm Bergamo blir Indian Wells istället!

Ännu en dag på "tysk" touren är avklarad och jag måste säga att jag känner mig i en fruktansvärt fin form för tillfället! Essen haglade och "le legendens" nacke hängde som en gams i sedvanlig ordning. Idag stötte vi på fint besök på touren då "tobbe" gästade oss med en fin tennis och ett tvättäkta intensivhuvud. Blev en mycket rolig tennisdag och jag känner att jag ligger före mitt planerade tidsschema. Mitt sikte har hela tiden varit inställt på Bergamo nästa år men med ett fint stöd från "tysken" och "mådde" börjar jag tro att jag är redo att skippa challenger touren och ge mig in på ATP-touren direkt i början av nästa år.Då kommer jag att inleda med masters 1000 i Indian Wells. Jag har fortfarande enormt mycket att lära av tourens bästa genom tiderna ("tysken") men jag känner samtidigt att jag sakta men säkert börjar komma in i tempot.

Jag läste nyss på internet att Shiva kommer att bli adlad och med tanke på hans enorma uppkast så är detta inget som förvånar mig! Det är en stor man med ännu större talang och det ryktas även att Indien planerar att bygga sin första tennisbana genom tiderna! Mycket stort! Man har dock inte de ekonomiska resurserna som krävs för att bygga en grusbana eller en hardcourtbana så tennisbanans underlägg kommer bli shivas arm och benhår. Den beräknade tiden för att samla ihop tillräckligt mycket hår från Shiva landar någonstans runt 2-3 dagar och om han inte rakar sig på 2 dagar så liknas han vid en orangutang. Jag vill passa på att önska Shiva och Indien ett stort lycka till!



Det är för övrigt klart att "Pim Pim" kommer att spela på futuretouren som är steget under challenger. Jag tror att det är ett mycket smart drag från Johanssons sida för detta året kommer gå åt till att hitta matchtempot och få upp självförtroendet rejält inför nästa års spel på ATP-touren. Södertäljesonen är bara 28 år och jag är övertygad om att hans kropp håller på högsta nivå i alla fall tills han blir 37 eller 38.
Kör så det ryker "Pim Pim" du har mitt fulla förtroende och stöd!!!

Nu blir det ett par dagars vila innan jag åter igen är redo för den stentuffa "tysk" touren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar