fredag 11 mars 2011

Shiva en jävla le legend!

Jag har som jag tidigare berättat haft en liten känning men var idag åter ute på den mytomspunna "tysk" touren för att ta mig ett steg närmre Bergamo nästa år där karriären förhoppningsvis tar fart på allvar. Det kändes oväntat bra och jag förlorade inte en enda av de 4 minimatcherna som kvällen hade att erbjuda. I första matchen ställdes jag mot den hårdservande "sorken" som då och då flikar in med en otagbar "sork"kross som är en njutning av absoluta toppklass! Jag lyckades vinna med 2-1 i game efter varsitt stabilt servegame och i sista och avgörande fanns det lite oväntade nerver från "sorkens" sida och jag lyckades bryta och tog därmed en viktig vinst på den "tyska" touren.  

I den andra matchen ställdes jag mot backandkungen "mådde" som visade upp en storartad tennis och jag vet faktiskt inte hur det gick till men på någon vänster lyckades jag oväntat vinna i 2 raka game. Segern satt hårt inne och det var rent av tur att jag lyckades besegra den aggressive backhandsluggern. "Mådde" befinner sig för övrigt på en 3:e plats på "tysk" rankingen och det är bara "sorken" och "tysken" i egen hög person som ligger före honom. På frågan om hur han tyckte att hans volleyspel funkade idag så svarade han med en något arg ton i rösten - Vad fan spelar det för roll när "Gus" fucking "Hansen" är gift med ramen, berrrrätta det för mig?
Jag menar mest på att det var en stor ära att få möta "mådde" och just nu sitter jag här med en euforisk känsla i kroppen och bara hoppas på att jag någon gång igen ska få chansen att få mig en lektion i tennis när den är som bäst. Jag förstår själv att nästa möte kommer innebära stordäng för mig men att få stå där på andra sidan nätet är något man måste själv uppleva för att förstå det. Jag måste erkänna att jag hade rejäl chockbonge när "mådde" smällde in sina djävulska backhands!

Det tredje mötet för kvällen blev lite av en promenadseger mot det indiska superlöftet Shiva som inte riktigt kom upp i normal standard. Jag servade stabilt och kunde enkelt driva honom från hörn till hörn och efter 10 minuters spel var segern ett faktum. Shiva med tourens högsta uppkast på 5,3 m gjorde för många enkla misstag så segern var aldrig i fara. Man planerar nu att bygga om tennishallen för att Shivas uppkast inte ska träffa taket mer än högst ett par gånger per match.

I den fjärde och sista matchen stod åter igen "sorken" för motståndet och än en gång igen vann jag med 2-1 i game efter ett fint sista game från min sida med bland annat ett serveess och ett par fina forehands. Jag lyckades utnyttja "sorkens" enda svaghet konditionen och jag rent av mattade ut honom och det kändes som att jag hade bra koll på honom.

Efter fyra raka segrar ikväll tog jag 80 "tysk" poäng och tog klivet upp till 120:e plats på rankingen. Mycket hårt arbete återstår men om jag får ha hälsan i behåll och med "Pim Pim" gudarna vid min sida så är jag övertygad om att det ska gå vägen. Jag är även mycket nöjd med min nya sponsor babolat och de nya racket känns väldigt bra. Nästa stora utmaning kommer bli slarvsyltan "Uffe" och jag kan knappt vänta på att få serva sönder bollarna på honom:)



Tack för ikväll och på återseende!

1 kommentar:

  1. Har aldrig sedan tidigare varit ett fan av indisk tennis och ikväll var inget undantag. Och skulle Sorken visa sig nära mig kommande veckan kommer han ha grävt sitt sista hål!!!

    Grym blogg!

    SvaraRadera